torsdag 5 juli 2012

jag bara måste

Böcker är ett måste för mig, inget nytt under solen kanske... men det är inte bara läsningen som är grejen. Det är allt som rör böcker. När man får ett tips av någon, eller hör en författare intervjuas på radion. Eller ser ett läckert bokomslag i ett skyltfönster. För att inte tala om alla nyhetsbrev jag får från till exempel Bokus och Adlibris. Jag prenumererar såklart på allt som finns. Nyheter, särskilda genrer, utländskt, erbjudanden, barnböcker. You name it. Och självklart måste jag också läsa alla dessa mail. Men det är värre än så mina vänner. Jag måste läsa dem i detalj. Jag bara måste. Jag lusläser alla bokmail som kommer, granskar dem ingående och läser allt de skriver om böckerna i mailet. Sedan noterar jag, titel & författare, om det är något som är intressant. Det är alltid något som är intressant. Som ni förstår har jag en att-läsa-lista som är ganska spretig. Där finns allt möjligt. Och omöjligt. Så mycket böcker och så lite tid. :) När jag var liten och någon frågade vad jag skulle bli när jag blev stor så svarade jag läsare. Och tänk, det blev jag!

1 kommentar: