onsdag 12 september 2012

omtalad erotik

Just nu syns och hörs EL James bok 'Fifty shades of Grey' överallt. Jag läste om den i en engelsk bokblogg för ett tag sedan, la den inte särskilt på minnet. Men när det började surras om boken i all tänkbar media så måste jag erkänna att jag blev lite nyfiken. Boken beskrivs som en erotisk bästsäljare. Men något mer än bara erotik måste det väl ändå vara? Den typen av böcker (inga fördomar här inte) brukar ju inte direkt hamna i strålkastarljuset och sälja miljonupplagor. Eller?
 
 
Ok, jag har köpt den och jag ska läsa den. Lite snusk har väl ingen dött av. Tvärtom kanske? Well, vi får se. Vad säger ni om det här?! Sidan 13: "It's the first time he's said my name. My heartbeat has accelerated, and my cheeks are heating up again. Nervously, I tuck my loosened hair behind my ear."

Måste bara, alltså, tänk att till och med Dagens Industri skriver om en erotisk bok... i och för sig med fokus på vilken schysst business det ska bli för Norstedts nu när de släpper boken på svenska - men ändå liksom...
 
 

1 kommentar:

  1. ..alltså ..jag vet inte vad jag ska tycka om den. Faktum kvarstår att jag fortsätter att läsa, jag har lite svårt att inte göra det..vad säger det om boken..om mig..
    Jackie Collins framstår som en barnboksförfattare när jag läser denna.
    Klart är att förlaget och författaren har gjort sig en hacka på den..DI fattar det.
    Kram

    SvaraRadera