onsdag 26 december 2012

Sista jouren - Karin Wahlberg

En för mig ny svensk deckar-bekanting, Karin Wahlberg. 'Sista jouren' den första boken i en låååång serie av böcker om samma polis, och troligtvis också om samma läkare - med tanke på att det liksom "klickade" mellan just dessa två personer i slutet av boken... En ganska bra bok måste jag säga, med betoning på ganska. Svensk småstad, brott i sjukhusmiljö, ett brokigt gäng poliser. Men själva deckarnöten, njaa jag vet inte. Den känns alltför enkel. Och vägen till upplösningen, genom långa kapitel utan andningshål, är lite rörig. När det helt plötsligt tar slut vet jag inte riktigt hur vi kom dit. Ja till upplösningen alltså. Men ändå. Minst en till i serien måste jag läsa, jag vill gärna veta hur det ska gå för herr Polis och fröken Läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar